Jesteś tutaj: Badania & Opinie DODATKOWE SPOŻYCIE EPA I DHA POPRAWIA KONDYCJĘ FIZYCZNĄ U OSÓB NIEUPRAWIAJĄCYCH SPORTU

DODATKOWE SPOŻYCIE EPA I DHA POPRAWIA KONDYCJĘ FIZYCZNĄ U OSÓB NIEUPRAWIAJĄCYCH SPORTU

Niewytrenowane starsze kobiety wykazywały lepszą sprawność mięśniową i sprawność funkcjonalną po przyjmowaniu 2g kwasów tłuszczowych Omega-3 EPA i DHA dziennie przez 60 dni przed rozpoczęciem treningu oraz w trakcie okresu treningowego, w porównaniu z grupą, która nie przyjmowała tych kwasów 1.

W innym badaniu osoby nietrenujące wykazywały zmniejszoną reakcję zapalną po dużym obciążeniu fizycznym 2. Inne badanie z podwójnie ślepą próbą i kontrolowanym placebo, obejmujące 40 wytrenowanych osób przyjmujących 2224 mg EPA + 2208 mg DHA przez sześć tygodni, wykazało obniżony poziom markerów zapalenia białka C-reaktywnego (CRP) i czynnika martwicy jutra alfa (TNF - alfa) w ciele podczas odpoczynku 3.

Publikacje naukowe:

  1. Rodacki CL i in. Suplementacja olejem rybnym potęguje efekty treningu siłowego u starszych kobiet. Am J Clin Nutr 95, 428–436.
  2. Tartibian B i in. Suplementacja kwasów omega-3 osłabia markery stanu zapalnego po ekscentrycznych ćwiczeniach u niewytrenowanych mężczyzn. Clin J Sport Med. 2011 Mar; 21 (2): 131–7.
  3. Bloomer RJ i in. Wpływ kwasu eikozapentaenowego i dokozaheksaenowego na biomarkery spoczynkowe i wywołane wysiłkiem zapalnym i stresu oksydacyjnego: randomizowane, kontrolowane placebo badanie krzyżowe. Lipids Health Dis. 19 sierpnia 2009; 8:36.